IŚĆ, CIĄGLE IŚĆ W STRONĘ SŁOŃCA – CZYLI NA NAUKĘ NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO…

erasmus

W dniach 10-17 października 2015 r. czworo nauczycieli z Zespołu Placówek Oświatowych w Boronowie wzięło udział w szkoleniu w Bournemouth w Wielkiej Brytanii. Wyjazd odbył się w ramach realizacji programu Erasmus + „Wielojęzyczność i podniesienie poziomu kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych metod ścieżką rozwoju Zespołu Placówek Oświatowych im. Unii Europejskiej w Boronowie”. Zespół otrzymał dofinansowanie w ramach Programu Erasmus+Mobilność kadry edukacji szkolnej”.

zpo1W sobotnie południe wyleciałyśmy samolotem z Pyrzowic do Londynu Luton. Lot krótki niecałe 2 godziny przebiegł nam bardzo szybko. Londyn powitał nas słoneczną pogodą na przekór wszelkim opowieściom. Czekała nas jeszcze 4 godzinna podróż do naszego miasta - Bournemouth. Dotarłyśmy tam późnym wieczorem. Na dworcu czekali na nas gospodarze, u których miałyśmy mieszkać. Okazali się bardzo ciepłymi i pełnymi humoru ludźmi. Następnego ranka miałyśmy okazję spróbować tradycyjnego  brytyjskiego śniadania, które okazało się lepsze niż mogłoby się wydawać. Cały tydzień naszego pobytu był bardzo pracowity. Zajęcia w Richard Language College rozpoczynały się o godzinie 9.00 i trwały do 15.30. Naszym celem jest nauczanie metodą CLIL w przyszłości więc zajęcia, w których uczestniczyłyśmy rozwijały głownie nasze umiejętności językowe, które wykorzystamy w pracy z dziećmi i młodzieżą naszej szkoły. Koordynator naszego projektu – nauczyciel anglista uczestniczył także w zajęciach metodycznych.. Atmosfera na zajęciach była wspaniała. Na uwagę zasługuje fakt, że były to grupy międzynarodowe. Taka sytuacja mobilizowała do koncentracji i większego wysiłku wkładanego w naukę języka. Podniosła także naszą umiejętność komunikacji i relacji interpersonalnych między uczestnikami kursu. Zajęcia w szkole były intensywne i wyczerpujące, ale przyniosły oczekiwane przez nas - uczestników efekty. W czasie nauki nabyłyśmy nowe umiejętności językowe, a także utrwaliłyśmy te, które już posiadałyśmy w zakresie słuchania, mówienia, słownictwa i gramatyki, a przede wszystkim wzrosła nasza motywacja do dalszej nauki tego języka. W związku z tym, iż w grupach pracowałyśmy z osobami z różnych państw świata - poznałyśmy dogłębniej różnice kulturowe między krajami Europy i Azji. Zmienił się nasz pogląd na niektóre kwestie związane z różnymi aspektami życia w społeczeństwach wielokulturowych. Nabyłyśmy większej tolerancji wobec innych poglądów i religii. Miałyśmy także okazję uczestniczyć w zajęciach w szkole dla dziewcząt, przez co dowiedziałyśmy się wiele o tamtejszym systemie szkolnictwa. Mamy nadzieję, że będziemy mogły te doświadczenia przekazać wychowankom w naszej szkole. To czego nauczyłyśmy się podczas zajęć językowych mogłyśmy w praktyce zastosować w godzinach popołudniowych podczas zwiedzania miasta. Było to praktyczne zderzenie naszych umiejętności językowych z żywym językiem angielskim. Czas minął nam wspaniale, każda chwila była w pełni wykorzystana. Aż nadszedł 17 października, kiedy to wczesnym rankiem ruszyłyśmy w drogę powrotną, podczas której miałyśmy okazję z okien autokaru podziwiać centrum Londynu. Pobyt w Wielkiej Brytanii zaowocował nowymi znajomościami, poznałyśmy tradycje i zwyczaje angielskie, ale przede wszystkim była to doskonała okazja do sprawdzenia swoich umiejętności językowych oraz przysłuchania się ludziom, dla których język angielski jest językiem ojczystym. Kolejny wyjazd czeka nas w maju, ale teraz już jedziemy do znajomych….więc będzie super.

Nauczyciele ZPO Boronów

Erasmus+

erasmus

Zespół Placówek Oświatowych im. Unii Europejskiej w Boronowie zostało beneficjentem programu Erasmus + w ramach akcji KA1. Szkoła będzie realizowała projekt zatytułowany: "Wielojęzyczność i podniesienie poziomu kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych metod ścieżką rozwoju Zespołu Placówek Oświatowych im. Unii Europejskiej w Boronowie". Projekt realizowany będzie dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Erasmus+Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Na ten cel Zespół otrzymał 21108 euro dofinansowania.

W projekcie weźmie udział 4 nauczycieli z różnych etapów kształcenia: nauczyciel przedszkola, kształcenia zintegrowanego, wychowania fizycznego oraz języka angielskiego. Nauczyciele odbędą 2 szkolenia językowe i 1 metodyczne w Richard Language College w Bournemouth w Wielkiej Brytanii, natomiast nauczyciel języka angielskiego odbędzie 3 szkolenia metodyczne również w tej samej placówce. Przed wyjazdem nauczyciele odbędą przygotowawcze szkolenie językowe i kulturowe.

Przyznany grant w całości zostanie przeznaczony na realizację projektu, którego efektem będzie nowoczesna i mobilna kadra nauczycielska, wyróżniająca się wysokimi kompetencjami. Nauczyciele, którzy odbędą szkolenie za granicą, będą w przyszłości prowadzić zajęcia metodą CLIL, czyli wprowadzać elementy języka angielskiego na innych przedmiotach.

KJ

Szkolenie nauczycieli

erasmus


W dniach 09.05 – 13.05.2016 r. odbyło się kolejne z cyklu, tygodniowe szkolenie nauczycieli ZPO w Boronowie w ramach Programu Erasmus+ Akcja KA1. Cztery nauczycielki wyruszyły do Bournemouth w Wielkiej Brytanii, by tam szkolić swoją znajomość języka angielskiego oraz doskonalić metodykę nauczania języka obcego. Tak, jak podczas poprzedniego pobytu, miałyśmy okazję doskonalić swoje umiejętności językowe w międzynarodowym towarzystwie z Niemiec, Kuwejtu czy Arabii Saudyjskiej, a różnice kulturowe między nami niejednokrotnie przysparzały wielu zabawnym sytuacjom.

Zajęcia, w których brałyśmy udział doskonaliły cztery sprawności językowe tj. czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie, natomiast zajęcia metodyczne dotyczyły zagadnień związanych z nowoczesnym językiem i slangiem, wpływem technologii na rozwój języka, metod pracy i ćwiczeń z tablica interaktywną, jak również wstępu do nauczania metodą CLIL.       Pomimo typowo „angielskiej” pogody, pobyt w Wielkiej Brytanii był niezapomnianym przeżyciem, a możliwość kontaktu z językiem angielskim w codziennych sytuacjach pozwoliła na utrwalenie i udoskonalenie nowych treści.

 Koordynator programu
K. Janik